03 maj, 2013

En blomstret jerseykjole og en sommernederdel..


Emilie har fået nyt tøj til sommergarderoben. Jeg har syet en fin jerseykjole efter samme model som jeg tidligere har vist frem.

For noget tid siden købte jeg strygestof hos LaRaLiL. Jeg har testet det på kjolen ved at lave en lille stjerne på den ene lomme. Det giver en rigtig fin effekt.


Kjole-detaljer


En ballonnederdel i et fint sommerprint.


Kjolen er foret med fint blomster stof og sat sammen med en rød rib.


God weekend til jer alle :)

12 kommentarer:

  1. Sikke nogle fine ting. Jeg er helt vild med kjolen. Det er en rigtig sød model. Emilie bliver da børnehavens fineste sommerpige :-)
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Line. Jeg har endnu ikke vist Emilie kjolen, så glæder mig til at se om hun deler min begejstring. :)

      Slet
  2. Wow, sikke fine de er - begge to!!!

    SvarSlet
  3. SÅ fint! den kjole er rigtig lækker og det er en fin detalje med stjernen. Hvor har du købt stoffet til ballonnederdelen (det yderste)?
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Christina. :)
      Stoffet er købt i en lille lokal stofbutik i Åbyhøj. Jeg købte det sidste år, så ved ikke om det stadig kan fåes. Jeg kan lige prøve at tjekke hvor stoffet er fra når jeg kommer hjem. Mener det er Michael Miller der har designet det.

      Slet
  4. Hvor er den kjole bare sød, rigtig fin model... :)
    Er det svært med det strygestof? - har selv overvejet det, men har ikke turde kaste mig ud i det endnu:/

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. :)
      Nej, jeg synes slet ikke det var svært. Det var nemt at arbejde hvis du følger den vejledning som Anna har lagt ud på sin blog.

      Slet
  5. Hvor ER den bare skøn, den kjole - virkelig fint snit! Havde håbet der var et mønster at finde et sted, men ku' forstå på dine tidligere indlæg, at det var en freestyle :-O Super godt gået!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. :) Kjolen har en fin pasform og en god bevægelighed. Jeg har taget udgangspunkt i en tunika set i et Ottobre blad, men eftersom det startede ved str. 8 år, har jeg tegnet lidt ud fra en kjole af Emilies også brugt ideen fra bladet til detaljer.
      Kan finde nummeret til dig, hvis du er interesseret.

      Slet
    2. Jo tak, det må du gerne :-)

      Slet
  6. Hvor er de fine. Og flot med strygestoffet. Var det første forsøg?

    SvarSlet