01 januar, 2013

10 facts om mig og lidt mere om nytår

Så skriver kalenderen 2013, jeg begriber ikke hvor det sidste år er forsvundet hen, så jeg håber dette år byder på lidt flere stille stunder. Vi  kom godt, men meget stille, ind i det nye år. Emilie sov allerede kl. 20.30 og vågnede ikke ved midnat, selvom der virkelig var gang i nytårsskytset.

Jeg fik i år taget billeder af vores menu, så lidt billeder herfra skal i ikke snydes for. 

Forret: tunmousse / hovedret: oksemørbrad med bagekartofler og salat / dessert: kage i lag med mandelbund, hasselnøddekrokant og på toppen chokolademousse / til sidst hjemmebagt kransekage

Dagen i dag er blevet brugt på at slappe af. Vi tog i formiddags en tur i skoven og brugte lidt energi. Vi sluttede af i dyreparken, Emilie elsker at se på dådyr. Det første billede er fra i går eftermiddags hvor Emilie kastede intet mindre end 200!! knaldperler :)


Jeg har de sidste dage set flere og flere i blogland lave "10 hurtige facts om mig", blandt andet her, her og her, så jeg hopper med og derfor får i her 10 facts om mig:

1: Jeg rejste som 16-årig jorden rundt i 5 måneder.

2: Jeg gik direkte fra gymnasiet til universitet, så i skrivende stund har jeg været studerende i 7 år.

3: Jeg elsker at bage og lave mad - især noget nyt og spændende.

4: Som barn dyrkede jeg meget gymnasik, men det sluttede desværre da jeg flyttede med min familie til østjylland.

5: Jeg er oprindeligt fra vestjylland (Lemvig), men har boet i Århus-området siden jeg var 13 år.

6: Min yndlingsfarve er lilla.

7: 2012 blev året hvor jeg tabte mig 15 kg, som jeg virkelig har skældt ud over mange år!

8: Jeg har stadig alle mine bedsteforældre tilbage og jeg nyder at få lov til stadig at have dem i mit liv og se Emilie nyde deres selskab.

9: Jeg er meget meget sjældent syg - faktisk kan jeg ikke huske hvornår jeg har fejlet noget udover en almindelig forkølelse.

10: Jeg elsker at læse bøger, desværre bliver det ikke til så meget "fri-læsning" grundet studiet. Dog fik jeg i november læst den nyeste Jussi Adler bog.


Det var 10 hurtige facts om mig. Jeg håber i alle er kommet godt ind i det nye år! :)



4 kommentarer:

  1. Mums hvor ser den nytårsmiddag lækker ud :-)

    Du er en meget fokuseret kvinde med studie, vægttab og sådan at rejse ud som 16 årig. Du er for sej!
    Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for dine positive ord Line, :)

      Slet
  2. Dejligt at du også ville "lege" med ;o) Det lyder som om du er "en heldig kartoffel" på mange punkter - har oplevet verden, aldrig syg, og har klaret et pænt vægttabt - det synes jeg er især stort taget i betragtning alle de lækre kager du bager ;o) Godt gået, Mette! :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Elena. :)
      Jeg tror også jeg er ret heldig med mange ting. Det har også holdt hårdt ikke selv at spise kagerne, men det var det hele værd. Hvor har man det godt med sig selv når man vejer det man gerne vil.

      Slet