06 august, 2013

Velourbukser med abelommer og en barnevognspude


For et par uger siden var Emilie og jeg på lege- og barselsvisit hos en pige fra Emilies gamle dagpleje.

Til barselsvisit hører sig selvfølgelig også en lille gave og derfor syede jeg disse velourbukser med fine abelommer. 


Jeg har brugt et flat kantebånd som afslutning på lommen, men kun på lommekanten.


Udover bukser er det blevet til en barnevognspude, til en pige som næsten lige har lært at sidde. Stoffet sendte moderen selv til mig, så puden kom til at matche dynebetrækket :)

Mønstret til puden er en DIY fundet hos Lise med bloggen Savværksvej. Tusind tak for en fin DIY Lise. 

4 kommentarer:

  1. Hvor er du god. De bukser er vildt søde. Er det almindeligt kantbånd du har brugt eller er det rib? Det ser rigtig pænt ud. Hvilket mønster har du brugt? Ja, undskyld at jeg er sådan en spørge-jørgen:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Christina. :)
      Mønstret er bare de almindelige tullebukser fra Minikrea, gjort lidt kortere, så det passede med en bred rib i bunden. Båndet i lommen er helt almindeligt skråbånd i fast bomuld. Jeg har foldet det og syet det på lommen, mellem de to lomme lag, hvorefter jeg har syet en pyntestikning. Giver det mening?

      Slet
  2. De buker er såååå søde :-)

    SvarSlet
  3. søde søde bukser :)

    SvarSlet