19 november, 2012

Fødselsdagsgaver og -kager

Weekenden er gået med fødselsdag - fredag startede vi med at fejre min svigermor som fylder år 3 dage før mig. Derefter fejrede vi mig både lørdag og søndag.
Det har været en skøn weekend med mange lækre gaver - og mange lækre kager, så det bliver jeg nød til at vise billeder af.


1: Wilton fondantform / 2:Orgins foundation / 3: Kähler vase / 4: Modström cardigan / 5: bagering / 6: Kähler vase / 7: Modström uldtrøje / 8: Mette Blomstersbergs Jul x 2 / 9: The Body Shop gaveæske / 10: Forever Lou Lou chiffon kjole / 11: Origins face wash / 12: Modström jakke / 13: Mbym kjole / 14: Kähler vase

Derudover fik jeg en gasbrænder, så nu skal der laves flere fine kager snarest!

Som i kan se blev der spist en del kager.
1: Valnøddelagkage med nougatcreme
2: hjemmelavede trøfler
3: Lakridscupcakes + marcipancupcakes
4: brownie cheesecake med hindbærskum

På min fødselsdag var jeg også så heldig at vinde en give away hos skønne Christina. Hvor heldig har man lov til at være. :D

9 kommentarer:

  1. Hurraaaaa og tillykke med fødselsdagen i går, Mette. Sikke mange fine gaver du har fået, og så er det da nogle mega lækre kager. Mums mums tænderne løber helt i vand!
    Kh line

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Line :)
      Det er altid skønt at blive forkælet.

      Slet
  2. Kæmpe tillykke med dagen Mette. Sikke nogle skønne gaver og mums nogle kager.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Christina. :)

      Slet
    2. Jeg sender din pakke (den er stor) én af de kommende dage :-)

      Slet
  3. Tillykke med fødselsdagen i søndags! Sikke mange fine gaver du har fået - man bliver lidt misunderlig... :o)
    Og kagerne... Hvor er de flotte! Du er så god til det med at bage, tror jeg. Smagen kan jeg kun forestille mig, men tror meget på at de var lækre... :o) Du skal måske snart komme med nogle opskrifter - er det ikke en ide til et indlæg? Jeg kunne godt tænke mig at prøve sådan noget, især valnøddekage med nougatcreme... MMmmmm... :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak :)
      Kagerne var så lækre og smagte fantastisk. Mange af de opskrifter jeg bruger er fra Mette Blomsterberg, så jeg vil ikke tage æren for dem, valnøddelagkagen er fra det søde liv, hvor opskriften ligger på dr. Hvis du gerne vil have det, smider jeg den gerne herind? :)

      Slet
    2. Tak for information - jeg skal nok kigge der. Jeg synes bare, at mange af bagebloggere laver indlæg om hvordan de har lavet kager med henvisning til originalopskriften... De kommer bare med mange tips og forklaringer, så det er nemmere at gennemføre opskriften, og det er virkelig en stor hjælp.

      Slet
    3. Hvis det er en hjælp vil jeg rigtig gerne lægge en guide ud til den, men den er egentligt ret simpel og nem at gå til efter opskriften, :) hun forklare meget udførligt hvordan man skal gøre de forskellige ting :)

      Slet