09 juli, 2012

Sommerkjole

Den anden dag besluttede jeg mig for at sy en kjole som jeg havde et billede af i hovedet, men intet mønster. :)
Den er lavet ud fra et almindeligt blusemønster, som jeg har skåret ved brystet hvorefter jeg lavede kjoledelen ud fra Emilies højde og et andet kjolemønster jeg selv lavede for noget tid siden. Resultatet blev ganske godt bortset fra jeg gerne ville have haft lidt mere vidde i kjolen samt et større læg foran. - Det kommer der på den næste.
Nu mangler vi bare sommeren, så vi kan komme ud og nyde det gode vejr. Her er der nemlig lige blevet dømt 3 ugers ferie, så vi kunne godt tænke os noget sol!



Jeg tænker også kjolen kunne være fin med et par små lommer: Hvad synes i, bliver det for meget?

2 kommentarer:

  1. Synes bestemt at den er rigtig rigtig fin!
    Den må være SÅ behagelig at have på :)
    Hmm lommer ville være fine, men afhænger også af stoffet, tænker at det ikke må blive for "rodet" - giver det mening???

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det giver rigtig meget mening :) det var præcis de tanker jeg selv havde - at det måske bliver for rodet med både knap og lommer. Det må komme an på en prøve om det duer.

      Slet